Nn "ristimisest" või retsimisest või kuidas seda ka ei nimetata...

Läheb aga jälle Eesti gümnaasiumides lahti... 10-ndike alandamine...

Ma ei saa selle mõttest aru... Tundub, et olen seda juba kuhugi kirjutanud... võib-olla eelmisel aasta, või üleelmisel... igaljuhul millalgi...

Lugesin mõni aeg tagasi ja nüüd otsisin taas välja rebaste ristimise artikli Postimehes. LINK. Olen juba mitu aastat ise mõtelnud, et rõvetsemine, toiduga mängimine ja kaasinimeste alandamine ei ole tegevused, mida koolis teha ja mida lubada. Selle valguses on igati tervitatav nähtus soliidne vastuvõtmine kooli.

Eriti ajab mul harja punaseks see abiturientide suhtumine, et võtke meid täiskasvanutena, me oleme täisealised, suudame ise vastutada ja objektiivseid otsuseid teha... Tuhkagi te olete! Kui oleksite, siis te ei alandaks kaasõpilasi. Nalja saab ka teisiti teha.

Ja see alaväärsuskompleks: siiani on alati nii olnud, miks siis meie nüüd ei või seda korraldada - see on lihtsalt pahatahtlik suhtumine kaasinimesse, teisele ärategemise tahtmine ja kahjuks koolid pakuvad ja lubavad ka muidugi teiste alandamist - ega mu enda töökoht parem pole... Keegi peab ükskord olema esimene, kes ütleb, et nüüd aitab - see asi on oma aja ära elanud, nüüd tuleb teha midagi teisiti...

Ja ma pole mingi tujurikkuja. Olen ise ka olnud 10. klassis "ristitav" ja olen ka olnud 12. klassis ja ise "ristija"... Mõlemast on jäänud hea mälestus. Võib-olla ka aja jooksul unustad selle, mis halva mulje jättis ja mäletad head? Või oled noorena sallivam kui praegu? Või on aeg edasi läinud ja õpilased on lihtsalt õelamad üksteise suhtes? Või on õpetajad, kooli juhtkond ja huvijuhid liiga mugavaks läinud? Või...?

Ja te tahate öelda et see on vahva?


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Sünnipäevaluuletus

Itimees

Mia jõulusoovid...