Politsei kooli!

Muudkui arutatakse, et kas ikka peab alustama kriminaalasja õpilase vastu, kes ei allu kooli korrale!

Mis mina sest asjast arvan - viimase võimalusena võib-olla tõesti... Mäletan, et minu ühes koolis oli ka eelmisel aastal ühes klassis probleem - mõned õpilased läksid või lubasid minna teise kooli, sest oli üks seltskond õpilasi, kes ei õppinud ise ega lasknud tunnis teistelgi õppida. No mida sa siis teed õpetajana? Kutsud korrale! Üke korra! Teise korra! Aga kui õpilane ei kuula - ikka laseb oma joru edasi? Mis ma siis teen? Kirjutan eKooli märkuse? Esimest korda hoiatan, teist kora hoiatan, kolmanda hoiatuse peale kirjutangi märkuse! Kas märkus muudab midagi? Kui kodus hoolitakse, siis muudab! Kui kodus kedagi ei huvita, siis võib ka käitumishinnet alandada, käskirja anda, aga õpilast see ei koti! Ja vot siis võib-olla tõesti politseisse pöörduda.

Mis siis saab? Mina läheks kõigepealt kooli juhtkonna jutule! Mõni ei läheks - see on minu probleem, et klassiga hakkama ei saa! Tegelikult ei ole minu probleem - klassiga saan ju hakkama! Ja ma leian, et kui lähen ja räägin, kuidas asi on, siis ei tee see mind halvemaks õpetajaks, pigem aitab see mul järgmisel korral paremini hakkama saada.

Enda vigade tunnistamine ei tee mind nõrgaks või kehvaks õpetajaks - õpetaja on ka inimene, mitte üliinimene. Kahjuks on hulk inimesi, kes arvavad endiselt, et õpetaja pole inimene. Muide! Proovige ütelda klassis õpilasele, et sa ei tea mõnele küsimusele vastust - vaadake mis juhtub! Mina olen endmiselt elus - mdiagi ei juthunud. Kui küsimus on selline, et suudan sellele vastuse leida, siis püüan järgmiseks tunniks vastuse leida - kui küsimusele vastust ei tea, siis nii ütlengi ja suunan mõne targema inimese käest küsima. Kui tean, et pole aega vastust leida, siis lasen õpilastel endil otsida vastust oma küsimusele!

Mis veel? Tihti on jäetud meie õpilastele selgitamata, et õpilasel on küll õigus haridusele, aga koos selle õigusega on tal ka kohustus õppida! Mitte ainult hommikul poole üheksaks kohale ilmuda, ennast tunnist tundi vedada, neljandaks vahetunniks sööklasse kihutada, seal käituda nagu siga, veel mõned tunnid koolis oleskleda ja siis koju loivata!

Ja muide! Õpetajal pole mitte kohustus lapsi õpetada, vaid õigus tööd teha. Ja kui nüüd mingi põhikooli naga tuleb ja hakkab takistab mind tööd tegemast, siis on mul kuradima õigus politseisse pöörduda - minu inimõigust rikutakse ju!

Inimesed! Lisaks sellele, et meil on õigused, on meil ka kohustused! Kõigil inimestel - nii õpetajatel kui õpilastel!

Kai! sind oli vahva näha - kahju, et nii natuke saime rääkida, aga pole hullu! Parem natuke, kui liiga palju!

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Sünnipäevaluuletus

Itimees

Mia jõulusoovid...